Jocul “De-a calatoria cu…”

Obiectiv: Fixarea cunostintelor privind unele actiuni si deprinderi in legatura cu folosirea diferitelor mijloace de locomotie de catre calatori. Deprinderea copiilor sa cedeze locul adultilor.
Resurse: bani (de carton), bilete, compostor, geamantane/bagaje
Desfasurare:
Copiii se vor aseza scaunele imitand tramvaiul, autobuzul sau trenul (in compartimente si vagon).
Se vor fixa cele cateva roluri: casier, controlor, vatman (sofer, mecanic). Propunatorul va interpreta rolul de ghid pentru a da explicatii cu privire la locurile pe unde trece in traseul fixat.
In desfasurarea fiecarui gen de calatorie se va urmari plasarea corecta a momentului si a locului de unde se cumpara biletele:
- la tramvai si autobuzele din oras, de la oricare ghiseu de bilete din statii;
- la autobuz, in cazul unei calatorii ce depaseste limitele localitatii, de la sofer, taxator sau de la casierul din autogara;
- la tren, la ghiseul de bilete din gara.
In cursul calatoriilor vor fi introduse unele activitati specifice:
- in tren: asezarea geamantanului, lectura revistelor, cartilor, luarea gustarii, prezentarea biletelor la control;
- in autobuz: lectura ziarului, a revistei.
Regulile de comportare vor fi reamintite fiecare la momentul potrivit. Se va insista in cazul calatoriei cu trenul ca sa nu coboare niciun copil in statiile intermediare, pentru a evita pierderea lui. De asemenea, se va putea diversifica actiunea jocului introducand roluri diverse: mama, tata, bunici.
Se pot propune roluri de persoane care insotesc rudele in tren si in acest caz se pune accentul pe felul in care se face despartirea intre cei care pleaca si cei care raman, stimuland copiii sa-si interpreteze veridic rolul.
Orice varianta s-ar alege de catre propunator accentul trebuie pus pe relatiile care se stabilesc intre cei care calatoresc si cei care fac parte din personalul de deservire a mijloacelor de transport.
Distractie placuta! :)
Te asteptam alaturi de noi pe pagina de Facebook!
Sursa poza

Leave a Reply