Cum sa iei decizii in mod eficient

In fiecare zi trebuie sa iei decizii. Fie ca alegi sa mergi la serviciu cu masina sau cu autobuzul, daca te imbraci cu bluza albastra sau alba, daca iti iei umbrela sau nu, toate sunt alegeri pe care trebuie sa le faci. Asa se intampla si in cariera, insa urmarile deciziilor noastre se vor vedea, in cele mai multe cazuri, in timp.

Si cum in viata nu avem timp de pierdut, iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa-ti imbunatatesti abilitatea de a lua decizii:

Evita deciziile rapide. Mergi repede cu deciziile reversibile si incet cu cele ireversibile.

Noteaza-ti deciziile pe care le iei. Scrie totul pe hartie si incearca sa-ti exprimi ideile cat mai clar pentru a avea in fata toate informatiile relevante inainte de a lua o decizie.

  • Noteaza argumentele pro si contra pentru fiecare alternativa. Te ajuta sa-ti limpezesti gandurile si sa iei o decizie mai buna.
  • Inainte de a decide, analizeaza scopul pe care il urmaresti, alternativele pe care le ai la dispozitie si riscurile pe care le implica decizia ta.
  • Faptul ca amani sa iei unele decizii, inseamna luarea unei decizii prin neimplicare.
  • Stabileste alternativele inainte de a culege informatii.
  • Gandeste-te inainte “Ce nu ar putea sa nu mearga in cazul acestei alternative?”
  • Nu regreta niciodata o decizie. A fost cea mai buna solutie la momentul respectiv. Acum concentreaza-te asupra a ceea ce este mai bine in momentul de fata.

Tu cum reusesti sa iei cele mai bune decizii in cariera?

Sursa poza

Leave a Reply