Cum sa fii un angajat de top

“Nimeni nu este de neinlocuit” este o realitate care, chiar daca unii dintre noi nu vrem sa o acceptam, totusi ne poate surprinde. A-ti gasi un job este un proces anevoios, insa pentru a-ti pastra locul de munca este nevoie sa depui si mai mult efort.

Uite cateva sugestii prin care iti poti imbunatati performantele la locul de munca, si ca atare, sa-ti pastrezi job-ul pe termen lung.

  • Fii la curent cu noutatile industriei in care profesezi. Daca exista metode noi pentru a rezolva o responsabilitate din cadrul job-ului, asigura-te ca ti-o insusesti si inveti sa o pui in aplicare. Altfel, angajatorul va fi tentat sa recurga la resurse umane care pot obtine aceleasi rezultate intr-un timp mult mai scurt sau cu un buget mai mic. Eficienta la locul de munca este la fel de importanta precum competenta, dovada ca exista multi angajati extrem de bine pregatiti si care isi fac treaba la nivelul solicitat de angajator, dar care, in timp, s-au deconectat de la noutatile industriei alegand sa lucreze zi de zi dupa o metoda care va deveni inevitabil, la un moment dat, depasita.
  • Dezvolta-ti permanent competentele! Poti invata continuu si intr-un mod informal, incercand tot timpul lucruri noi, intreband colegii de breasla mai experimentati decat tine, comparand cunostintele tale cu ale celorlalti. Uneori, este indicat sa cunosti viziunea unui incepator; acesta poate aduce idei proaspete si neinfluentate de rutina lucrului cotidian in domeniul respectiv (fapt care tinde mai mult sa ingusteze viziunea decat sa o largeasca).
  • Implica-te cat mai mult! Pentru a fi implicat, trebuie sa fii motivat si pasionat de domeniul in care lucrezi. Daca job-ul tau nu iti mai ofera satisfactie profesionala, este timpul sa cauti un nou loc de munca. Iti vei face un bine tie, dandu-ti sansa de a gasi o oportunitate care sa fie cu adevarat potrivita pentru tine. In acelasi timp, vei face un bine companiei, care isi va putea intregi echipa dupa plecarea ta cu o persoana mai implicata.
  • Fii un coleg respectat! In numeroase situatii, o relatie defectuoasa cu superiorii sau cu colegii iti poate afecta productivitatea si, implicit, relevanta ta ca angajat pentru companie. Indiferent cat de bine pregatit esti sau cata valoare aduci afacerii, daca nu reusesti sa te intelegi cu colegii si strici energia pozitiva si colegiala a mediului de lucru, angajatorul va urmari sa te inlocuiasca cu o persoana capabila sa se integreze.

Daca esti satisfacut de job-ul pe care il detii si il consideri relevant pentru cariera ta, iti vei desfasura in mod natural activitatea astfel incat si angajatorul sa te considere in continuare relevant pentru a ocupa o pozitie in cadrul companiei.

Sursa poza

Leave a Reply