“Asa nu” in negocierea maririi de salariu

Cu totii ne dorim o marire de salariu, dar nu stim cum sa abordam acest subiect sensibil. Uite ce trebuie sa eviti in negocierea viitorului tau buget:

  • Evita sa-i spui sefului/sefei ca speri ca va spune “da”.

Incepe prin a-ti invita seful/sefa sa refuze. Spune-i ca e in regula si daca esti refuzat/a si ca vrei sa se simta si el/ea confortabil in acest caz. Astfel, incepi distia intr-un mod linistitor si astfel spargi gheata.

  • Evita emotivitatea.

Incepe discutia fara sa ai asteptari, sperante sau temeri. Nu lasa dispararea sa se vada pe fata ta. Cand nu ai nevoie de o marire sau de o promovare, ai mai multa putere, fiind mai relaxat/a.

  • Evita sa vii nepregatit/a.

Intereseaza-te cu cat sunt platiti oamenii care au aceeasi pozitie cu tine. Afla ce obstacole iti stau in cale. Afla toate motivele care l-ar putea impiedica pe seful/sefa tau/ta sa-ti dea o marire. Spune cu voce tare fiecare problema si intreaba cum poti fi parte din solutie.

  • Evita sa tii o prezentare.

Vorbeste pe cat se poate de putin. Pune-i sefului/sefei destule intrebari, astfel incat sa afli ce parere are despre cerinta ta, ce probleme, preocupari, nevoi si obiective.

  • Evita sa pui intrebari la care se raspunde cu “da” sau “nu”.

Anima discutia incepand cu intrebari de genul: cine, ce, cand, cum si de ce.

  • Evita sa te gandesti la rezultat.

Nu te gandi, nu spera si nu planui sa primesti marirea. Concentreaza-te pe ceea ce poti controla: comportamentul tau in timpul negocierii.

  • Evita sa crezi ca misiunea ta este sa obtii mai multi bani.

Misiunea si scopul tau in aceasta conversatie sunt sa indeplinesti nevoile si obiectivele profesionale ale managerului tau. Orice decizie iei in procesul de negociere ar trebui sa fie concentrata pe efortul de a-l face pe angajator sa vada ca daca iti ofera o marire sau o promovare, acest lucru ii va aduce numai beneficii.

  • Evita sa-ti prezinti salariul sau jobul actual drept o problema.

Prezinta-te ca fiind chiar tu solutia. Nu te teme sa dai exemple specifice cu privire la provocarile pe care le-ai intampinat si solutiile pe care le-ai oferit. Sarcinile speciale care se potrivesc cu viziunea angajatorului ar trebui explicate si discutate. Cu cat poti oferi mai multe exemple, cu atat mai bine.

  • Evita sa dai un ultimatum.

Continua sa negociezi fara nicio nevoie. Nu ameninta niciodata si nu vorbi despre alte oferte care iti sunt disponibile. Foloseste un ton calm si moderat. Spune clar care sunt problemele si nu te teme sa ceri lucrurile de care ai nevoie pentru a le rezolva. Cu cat discuti mai eficient despre problemele companiei, cu atat mai bine.

Mult succes in negocieri! :)

Sursa poza

 

Leave a Reply