3 factori esentiali pentru succesul unei afaceri

In ultimii ani, antreprenoriatul isi cere drepturile intr-o societate ce e in plina dezvoltare, insotita de schimbari imprevizibile si rapide. Devenit o noua profesiune, antreprenoriatul este din ce in ce mai recunoscut si apreciat intr-o economie bazata pe cunoastere.

Asadar, antreprenorul, foarte atent la tot ceea ce il inconjoara, devine elementul cheie intr-o lume in care mai multi ii sunt potrivnici decat sustinatori. Totusi, el reuseste sa satisfaca nevoi, sa creeze valoare adaugata, sa obtina profit si sa dea de lucru oamenilor.

Tot antreprenorul, vazut ca omul de succes, ambitios si cu viziune, are de toate: pozitie, avere, respect si consideratie. Insa, pentru a detine toate cele enumerate mai sus, este nevoie de anumiti factori care sa influenteze succesul viitorului antreprenor.

Mediul economico-social poate fi favorizant pentru o afacere daca se tine cont de legislatie, libera concurenta, cadrul financiar stimulativ si stabil, protectia proprietatii (inclusiv cea intelectuala).

Educatia din familie este de asemenea un factor important pentru reusita unei afaceri. Un copil obisnuit cu negocierile, cu asumarea unor riscuri, cu preocupari inovative sau cu parinti initiati intr-o afacere au mai multe sanse de a deveni antreprenori. Exemplele din familie reprezinta o sursa, un model, ce poate influenta alegerea unei cariere si dezvoltarea ei ulterioara.

Totodata, un alt factor foarte important in acest sector profesional il reprezinta existenta unei culturi antreprenoriale care trebuie sa fie proactiva, credibila, acceptata si respectata de populatia unei tari. Persoanele de succes care isi gestioneaza singure propriile afaceri pot fi un exemplu si un stimulent moral deosebit pentru ceilalti.

In concluzie, educatia antreprenoriala ar trebui sa existe pentru toate segmentele de varsta, in scoli, universitati sau sisteme de formare destinate adultilor. Folosirea unor metode adecvate, acumularea cunostintelor specifice, dar si aptitudinile personale, alaturi de initiativa si viziune, pot fi ingredientele principale pentru a crea sansa ca ideea ta sa devina afacere!

Sursa poza

Leave a Reply